چه کسانی دستگاه تراش یا فرز رومیزی می خرند ؟

آیا تابه حال به این فکر کرده اید که چه کسانی دستگاه تراش رومیزی یا دستگاه فرز رومیزی می خرند ؟این قبیل دستگاه ها را عموما یک تراشکار یا فرزکار حرفه ای جهت ارائه خدمات تراشکاری و یا فرزکاری به دیگران و راه اندازی یک کارگاه خدمات تراشکاری یا فرزکاری صنعتی و حرفه ای ، خریداری نمی کند . کسانیکه این دستگاه ها را می خرند عبارتند از :

  • شرکت ها یا افرادی  که برای تولید محدود قطعات مشخصی از محصول خود ، قبل از این خدمات تراشکاری و یا فرزکاری آن را از کارگاه های خدمات دهنده می گیرند و بنا به دلایلی همچون هزینه بالا ، زمان طولانی ، رفت و آمد بسیار و … و از طرفی ساده بودن قطعه موردنظرشان تصمیم به انجام دادن عملیات ماشینکاری در مجموعه خود دارند .
  • تعمیرکاران وسایل برقی ، اعم از تعمیرکاران ابزارآلات صنعتی برقی یا وسایل منزل که برای تعمیر روتور موتور الکتریکی نیاز به جوش و سپس برداشتن یک لایه جهت یکنواخت کردن محیط شفت روتور ، آماده کردن جای بلبرینگ و … یا برای در آوردن جای خار یا … به آنها نیاز دارند  .
  • شرکت ها یا افرادی  که کار طراحی و ساخت نمونه اولیه یک محصول را انجام می دهند و برای قطعات نمونه اولیه نیاز به ساخت ، اصلاح یا تغییر قطعه نه چندان بزرگ و پیچیده را دارند که با این دستگاه ها امکان پذیر است .
  • بخش تحقیق و توسعه یا همان R & D یا آزمایشگاه های تست مواد شرکت های صنایع مختلف ، دانشگاه ها و مراکز آموزشی که جهت نمونه برداری و یا یک فعالیت تحقیقاتی و یا آزمایشگاهی و یا آموزشی به این دستگاه های رومیزی و نه چندان بزرگ نیاز دارند .
  • افراد خلاق و ایده پرداز با دیدگاه های فنی و علاقه مند به ساخت و تولید و قطعه سازی و عاشقان ابزارآلات و ماشین ابزار  که الزاما نه در گذشته و یا نه در حال در این نوع فعالیت ها مشغول نبوده اند و اگر هم بوده اند برای اوقات فراغت و تفریح و سر گرمی به دنبال چنین دستگاه هایی هستند .

 

                                                     دستگاه تراش و دستگاه فرز رومیزی

 

کسانی دستگاه تراش رومیزی یا دستگاه فرز رومیزی یا دستگاه تراش فرز چندکاره می خرند که به یکی از دلایل بالا و یا دلایل دیگر به آن نیاز دارند ولی :

  1. ابعاد قطعات کارشان بزرگ نیست .
  2. فضای بزرگ کارگاهی برای داشتن یک دستگاه صنعتی و کارگاهی ندارند .
  3. نسبت تیراژ تولید هر قطعه خاص به زمان یا به عبارتی سرعت تولید زیاد نیست و سرعت تولید بسیار بالا اهمیتی در فرآیند تولیدشان ندارد و احتیاج به یک دستگاه پر توان برای باردهی و براده برداری زیاد ندارند .
  4. محیطی که میخواهند در آن ماشینکاری قطعاتشان را انجام دهند امکان تامین برق صنعتی و 3 فاز را ندارد .
  5. قصد هزینه کرد زیاد برای خرید دستگاه بزرگ و فراهم کردن فضای کارگاهی متناسب را ندارند .

 

و در آخر یک چنین دستگاه هایی را عمدتا ( البته نه همیشه ) کسانی می خرند که هیچگاه یک تراشکار یا فرزکار حرفه ای نبوده اند .

نوشتهٔ پیشین
دستگاه تراش چینی ، دستگاه فرز چینی ، خوب یا بد ؟
نوشتهٔ بعدی
ساختار ماشین تراش چیست؟

1 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • مهدی اصفهان
    25 آبان, 1402 11:38 ب.ظ

    باتشکرازاطلاعات کاش میشد یه موقعیتی پیش میامد که ازاین دستگاهها استفاده کرد وبا اطمینان خاطر خریداری کرد خیلی پیگیرم باهاش قطعه تراش بدم ببینم اصلا بدرد کاری که میخام میخوره یا نه یا حداقل یه درصدی رو کم کنید ومرجوع کنید که شماهم سود کنید مصرف کننده هم زیادمتضرر نشود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید