دستگاه تراش چینی ، دستگاه فرز چینی ، خوب یا بد ؟

دستگاه تراش چینی ، دستگاه فرز چینی 

دستگاه تراش چینی ، دستگاه فرز چینی ، خوب یا بد ؟

دستگاه تراش چینی و دستگاه فرز چینی تنها دستگاه ها یا ماشین آلات صنعتی نیستند که امروزه تقریبا در تمام دنیا با برندهای مختلف توزیع می شوند، در واقع بهتر است اینگونه بگوییم که کشورهای پیشرفته و بزرگ صنعتی به جز کشورهایی مثل ژاپن ، مابقی در غرب و شامل کشورهای اروپایی و آمریکایی هستند . به استثنای تکنولوژی های بالا یا به عبارتی هایتک ،بسیاری از افراد به دنبال طراحی و ساخت و سرمایه گذاری در فرآیند تولید ماشین آلات صنعتی با تکنولوژی های قدیمی تر نیستند . بلکه در کشور هایی که همچنان مواد اولیه ، انرژی و نیروی انسانی ارزانتری دارند ، مانند چین ،به دنبال سازنده های معتبر با محصولات با کیفیت هستند و پس از پیدا کردن آنها از لیست و نمونه محصولات تولیدی آن شرکت به روش OEM خریداری می کنند .یعنی از سازنده می خواهند که برند خود شرکت خریداری کننده و شماره مدل آنها را روی محصول درج و به آنها تحویل دهد .

از طرفی سازنده های چینی نیز که به دنبال کسب بازارهای بزرگ جهانی در بالا بردن کیفیت طراحی و تولید محصولات خود هستند و در دزدیدن قاپ برندهای معتبر غربی با یکدیگر رقابت می کنند . این شیوه سفارش و خرید ،مزیت هایی برای دو طرف دارد :

اول اینکه برای خریدار ،بدون قبول ریسک سرمایه گذاری در فرآیند تولید و نیاز به مدیریت آن و نداشتن هیچگونه تعهد یا نیاز به همکاری طولانی مدت با سازنده یا فروشنده ، همچنین به محض افت کیفیت تولید سازنده یا پیدا کردن محصول با کیفیت تر از سازنده ای دیگر یا نیاز به تغییر کامل نوع محصولات خود ، سازنده خود را تغییر داده و اعتبار برند خود را حفظ می کند .

و دومین مزیت نیز برای شرکت سازنده این است که می تواند همیشه امید به توسعه و پیشرفت بیشتر در بازار جهانی داشته و با برندهای مختلف دیگر و در کشورهای دیگر نیز همکاری کند و متعهد به تولید فقط برای یک شرکت نخواهد بود .

 

البته در این بین شرکت های سازنده ای نیز وجود دارند که توان رقابت با سازنده های معتبر و با کیفیت را ندارند ، که عموما به دنبال همکاری با برندهای معتبر و خوشنام نیز نیستند و صرفا با پایین تر آوردن قیمت فروش خود و جبران آن از طریق صرفه جویی در کیفیت مواد اولیه و یا تولید به دنبال مشتری هایی هستند که آنها نیز به دنبال قیمت پایین و حاشیه سود بالا هستند .

مزیت دیگر برای برخی برندها در این روش بالا بردن تنوع محصول در زمینه های مختلف است ، و مثلا علاوه بر دستگاه تراش رومیزی دستگاه اره نواری ، دریل دستی ، دستگاه سنباده زن ، اره دیسکی و حتی آچار و پیچ گوشتی را هم از سازنده های دیگر و با برند خود به لیست محصولاتشان اضافه می کنند . که از این برند ها در ایران نیز بسیار مشاهده می کنید . البته در این زمینه گاهی اوقات نداشتن تیم و یا کارشناسان تخصصی در محصولات مختلف و گاهی نیز نگاه صرفا اقتصادی و طمع برای ارزش افزوده بالا کیفیت برخی اقلام از محصولات ، فدای نداشتن تخصص و قیمت تمام شده می شود . که شاید خیلی از ما تجربه خرید محصول با برند معروف ولی با کیفیت پایین و دور از انتظار را مثلا در ابزارآلات داشته باشیم .

نکته جالب دیگر اینکه بسیاری از فروشندگان چینی نیز که آنها را مثلا در سایت Alibaba یا سایت شرکت خودشان در جستجوی گوگل می یابید نیز ممکن است فقط برند باشند و تولیدکننده و سازنده اصلی نباشند ، آنها نیز صرفا یک شرکت بازرگانی از نوع صادر کننده و واردکننده هستند که محصولات شرکت یا شرکت های سازنده در چین را می فروشند و صادر می کنند .

مزیت خرید از سازنده اصلی این است که احتمال تفاوت کیفیت و دقت ساخت در محصولات مختلف یک شرکت به مراتب کمتر از احتمال همین تفاوت در محصولات شرکت های مختلف است . یعنی اگر شما محصول با کیفیتی را از یک سازنده خوب خریداری کنید احتمالا در خرید محصول دیگر از همان سازنده تردید کمتری دارید ، اما ممکن است شما محصول حتی با کیفیتی را از یک برند که صرفا یک علامت تجاری است خریداری کنید ولی محصول دیگری که خریداری می کنید کیفیت مناسبی نداشته باشد .

نهایتا در مورد دستگاه تراش رومیزی ، دستگاه تراش بزرگ و صنعتی ، برخی از مدل های دستگاه تراش cnc ، دستگاه فرز رومیزی ، دستگاه فرز بزرگ و صنعتی و برخی مدل های دستگاه فرز cnc و حتی بسیاری از انواع ماشین آلات صنعتی ، می توان سازنده هایی را در چین پیدا کرد که با کیفیت صادرات به اروپا و آمریکا تولید می کنند و برند های مطرح آنها از این سازنده ها تامین محصول می کنند .

 

ما به این قابلیت و توانایی در رصد سازندگان و شرکت های تولید کننده و محصولات و کیفیت محصولاتشان و مذاکره و خرید و واردات محصولات با کیفیت ، مهندسی تامین می گوییم و ادعا می کنیم در زمینه ماشین آلات صنعتی و مواد اولیه و برخی قطعات صنعتی این دانش و تخصص آن در مجموعه ما با سطح بسیار بالایی وجود دارد و برند لامیکو برندی بسیار معتبر در این حوزه است و سازندگانی که این مجموعه محصولات خود را از آنها تامین می کند ، تامین کننده برخی از مطرح ترین برندهای فروشنده این محصولات در کشورهای غربی و پیشرفته هستند .

نوشتهٔ پیشین
تراش و تراشکاری
نوشتهٔ بعدی
چه کسانی دستگاه تراش یا فرز رومیزی می خرند ؟

1 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • شاهین قلندری
    7 اسفند, 1401 12:11 ب.ظ

    مطلب بسیار جالب و آموزنده ای بود
    ممنون از تیم arnitec که اطلاعات مفیدی در اختیار ما قرار میده

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید